Subscribe:

Wednesday, May 18, 2011

Sempurna

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم




Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku

Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna..


♥♥♥

kahkahkah

Saturday, May 7, 2011

Taubat

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم




Dengarlah wahai sahabat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat

Bukan ku sok taat
Sebelum terlambat
Ayuh sama-sama kita taubat
Dunia sesaat
Awas kau tersesat
Ingatlah masih ada akhirat

Astafighrullahal’adzim

Ingat mati, ingat sakit
Ingatlah saat kau sulit
Ingat ingat hidup cuman satu kali

Berapa dosa kau buat
Berapa kali maksiat
Ingat ingat sahabat ingatlah akhirat

Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Pandanglah ke sana
Lihat yang di sana
Mereka yang terbaring di tanah
Bukankah mereka
Pernah hidup juga
Kita pun kan menyusul mereka

Astafighrullahal’adzim

Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim


Kata Alif:Mungkin Allah bagi kita peluang untuk kita bertaubat,janganlah sia-siakan masa yang ada dengan maksiat.Sesungguhnya pekara yang paling jauh dengan manusia ialah masa,perkara yang dekat dengan hidup kita adalah kematian,perkara yang paling ringan dalam hidup kita ialah meninggalkan solat,dan perkara yang paling berat dalam hidup kita adalah amanah..Jadikanlah diriku untuk sentiasa istiqamah dalam melakukan kebaikan.

Selamat beramal dan renung-renungkan.

Thursday, May 5, 2011

SIlat Selamanya

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Alhamdulillah,pada pagi Selasa lepas bersamaan 3Mei2011 telah selamat diadakan Pertandingan Pencak Silat Sekolah-Sekolah Daerah Kuala Langat di SK Jalan Tanjung,Sijangkang.Kontijen Persatuan Seni Silat Cemandi Sri Gayung yang telah mewakili Sekolah Menengah Telok Panglima Garang.

Kalau cakap je,tapi tak ada gambar,tak gunakan,sebab tak ada bukti.Kali ni,aku nak letak gambar sekali.Nampak...Yearghhh,mari kita terjah pesilat yang cun-cun dan macho-macho daripada persatuan kami.(jangan nak cuba tackle kami ye...hehe,perasan)


1.Solo Putera

Menang Pingat Emas



2.Solo Puteri

Menang Pingat Emas




3.Solo Puteri

Menang Pingat Gangsa




4.Tempur Putera




5.Tempur Puteri

Menang Pingat Emas




6.Jurus Wajib Putera

Menang Pingat Emas






Gambar Kenangan






Kesimpulannya,kemenangan mestilah seiring dengan kecantikan dan kemachoan diri...hahaha