Subscribe:

Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم





Assalamualaikum.Lama juga aku tak update halaman coretan peribadi ni,sebab kekangan masa,haha,padahal tak ada idea,sebab tu lirik-lirik lagu yang menjadi santapan blogku.Tapi kali ini aku ada mood dan ada sedikit idea untuk mengupdate blogku ini.Bukan apa,tuntutan kerja,dengan tidurku hanya 4jam sehari,cukup la tu kan,asalkan masa tido tu mimpi bidadari,hehehe...Masa muda,cari duit kena rajen.Dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari guru.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa,
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta,
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara,
Jika hari ini seorang Ulama yang mulia,
Jika hari ini seorang Peguam Menang bicara,
Jika hari ini seorang Penulis terkemuka,
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa,
Sejarahnya dimulakan dengan seorang Guru biasa,
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis dan baca

Aku sayang cikgu,
Cikguku sayang cikgu,
Sayang-sayang cikgu,
Cikguku sayang 

Alhamdulillah,tanpamu cikgu,siapalah aku sekarang,mungkin aku tidak bisa mencapai cita-citaku,angan-anganku,bintang-bintangku.Setangkai doa juga Al-Fatehah aku kirimkan kepadamu wahai cikgu-cikgu agar bisa membuatmu tenang.Dedikasi teristimewa buat cikgu-cikguku;

1.Mak & Abah

2.Cikgu Tabika Kemas Batu10 Kebun Baru

3.Cikgu-cikgu Sekolah Kebangsaan Kebun Baru,
Ustaz & Ustazah Sekolah Rendah Agama Kebun Baru

4.Cikgu,Ustaz & Ustazah,
Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Rahimah
(SAMTTAR)

5.Pensyarah Politeknik Shah Alam

6.Pensyarah Politeknik Sultan Idris Shah

7.Pensyarah ILSAS Uniten

8.Coach Pencak Silat

8.Semua cikgu-cikgu yang mengajarku ilmu dunia & akhirat

Untuk membalas jasa-jasa kalian,mungkin aku tidak mampu,sekadar doa dan fatihah yang aku mampu.Semoga ilmu-ilmu yang kalian turunkan dapat menjadikan aku hamba-Nya yang sentiasa dahagakan ilmu dan mengamalkan setiap ilmu yang telah aku pelajari,InshaAllah.Semoga Allah memberkati hidup kalian dan dipermudahkan segala urusan diduna juga diakhirat.

Akhir kalam,terima kasih cikgu,doakan anak muridmu ini menjadi anak yang soleh dan dapat menyampaikan sedikit ilmu yang dipelajari kepada orang lain.Maafkan atas segala ketelanjuran.Selamat Hari Guru 

Ilal Liqo'




1 comment:

azs said...

Amiin.. Moga Alif jadi insan yang membanggakan semua guru-guru Alif tu..

Post a Comment