Subscribe:

Saturday, January 29, 2011

Akad Nikah Ijab Qobul

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Ada apa dengan tajuk kat atas tu?Siapa yang akad nikah,ijab dan qobul tu?Jeng jeng jeng...Doakan la ye semoga majlis akad nikahku akan berjalan lancar dan semoga aku tak gugup dihari tersebut.Majlis Ijab Kabul adalah saat yang mendebarkan bagi bakal suami. Sah! Maka termeterailah ikatan perkahwinan. Tanggungjawab pun terpikul dibahu. Amanah yang besar perlu dilaksanakan....hehehe...Tapi 5tahun lagi la...Post kali ini khas untuk sahabat baik ku ketika sama-sama belajar di Politeknik Shah Alam dulu.Nama beliau Mustafa.Aku panggil dia Mus.



Pada pagi Sabtu 29Januari2011 jam 10.00pagi Mus akan dinikahkan dengan gadis pilihan dia...Mus,aku doakan yang terbaik sepanjang majlis pernikahan ko.Semoga lancar dan dapat memahami bait-bait akad nikah dan ijab qobul.Maaflah,aku tak dapat hadir majlis ko atas sebab-sebab tertentu.InshaAllah,majlis persandingan ko aku datang.

Akhir sekali,sebagai seorang sahabat,aku doakan semoga Mus berbahagia dengan pasangan hingga ke syurga dan menjadi suami yang baik dan soleh...

p/s;orang kawen muda ni,mesti anak berderet-deret...haha,tak pe,anak yang lahir tu ada rezkinya masing-masing

2 comments:

Tantariblue said...

same-same la kite mendoakan sahabat kite ni bahagia...

Alif said...

dah lepas nampaknye....
pasni turn sapa plk batch kite?
tungguuuuuu..haha

Post a Comment