Subscribe:

Friday, July 22, 2011

Haqeeqat

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم




Alhamdulillah,dapat juga aku menconteng arang kat blog aku ni.(HaHa).Arini,Jumaat dan esok Sabtu aku cuti,sungguh syurga.Selepas seminggu keputusan UPU keluar baru aku dapat menerima hakikat.Apa itu hakikat?Hakikat itu adalah kenyataan.Aku da dapat telan semua hakikat,alhamdulillah.Terima kaseh kepada semua kawan-kawan dan family kerana support dan bagi kata-kata yang membuatkan adrenalin ku bergerak laju.

Betullah cakap orang,"kadangkala kita perlu korbankan sesuatu yang kita minat".Tak semestinya apa yang kita minat akan menjamin masa depan kita.Bekerja juga merupakan proses menuntut ilmu dan ia merupakan ibadah.Kadangkala Allah sembunyikan matahari,Dia datangkan petir dan kilat.Kita menangis dan tertanya-tanya,kemana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi.



Mungkin inikah yang dinamakan cinta
Hati gembira rasa bila kau kata cinta
Siang yang suram kini menjadi ceria
Hati yang gelisah akhirnya kini menjadi bahagia


HaHaHa,tetiba lak masuk lagu Akim.Tak ada kena mengena yang hidup ataupun yang mati yer(haha).Kesimpulannya,marilah kita bersemangat kerja,cari duit,tambah pahala.Sesungguhnya kerja yang yang halal juga merupakan ibadah.

Ilal Liqa'

14 comments:

IMANSHAH said...

sekali lagi, rezeki sudah tertulis

azs said...

Alhamdulillah, happy tengok Alif dah bersemangat semula.. Walau apa yang kita nak tak dapat sekarang tapi, jangan padamkan impian tu tau.. hehe.. Ala, best juga sekali-sekala layan lagu.. Ceriakan hati dan harimu.. ;-D

alif haris said...

Alhamdulillah .. bro kmbali bersemangat dan energize :)

haha adrenalin tu ape eh ?? huuhu

AzwanRamli said...

Bagus2.Adrenalin ???? lagu ft kot.haha

Alif said...

Imanshah:Alhamdulillah,

Azie:Alhamdulillah,inshaAllah impian x akan terpadam dan akan terus dikejar dan digapai lantas dipegang =)

Alep:Adrenalin adalah sebuah hormon yang memicu reaksi terhadap tekanan dan kecepatan gerak tubuh kita.

azs said...

Like that la.. Tu barulah Alif Akbar yang kita mahu.. Teruskan mengejar impian itu!!! ^-^

cikmemy said...

ehem!


saya suka awak da ok!

p.s ...whatever it is, hidup harus diteruskan..bak kata mak i tadi, rezeki dia bukan kat tempat belajar, rezeki dia kat tempat keje...

Alif said...

azie:sukron jazilan,inshaAllah,mohon doa dari kawan2

cikmemy:awak suka saya?saya pon suka awak =D
kirim salam kat mak awak ye akma...

princess nabila said...

dun wory alif...insyaAllah ade lah tuh rezeki alif nnt..truskan usaha alif dan tawakal kepada-Nya okeh..nabila doakan cita2 alif tercapai..amin..chill always even u got problem..:)

alif haris said...

perghh mcm budak bio punye ayat :D hehe

Alif said...

nabila & alif haris: =)

cikmemy said...

ehem!

HAHAHAHA

liyana said...

Rezeki yg x disangka2 bg org yg bersabarkan..
sebb ALLAH sentiasa bersama org yg sbr..=)\
peringatan utk sy gk

Alif said...

cikmemy:I'm serious okay =D

liyana:alhamdulillah,memang Allah dah tulis yg terbaek buat hamba-hambanya jika sesuatu yang diharapkan hambanya tidak dilaksanakan,semua sudah dicatur dan ada hikmah disebaliknya...

Post a Comment