Subscribe:

Saturday, July 16, 2011

Kesedihan Dalam Kebahagiaan

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم




Dunia ini umpama lautan yang luas. Kita adalah kapal yg belayar,dilautan telah ramai kapal karam didalamnya..andai muatan kita adalah iman,dan layarnya takwa,nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.


Assalamualaikum diariku.Sebenarnya aku tak ada mood nak buat post baru dari minggu lepas lagi,sebab apa?semuanya gara-gara keputusan UPU.Dari bulan 5 aku mula menghitung hari sampai ke bulan 7,adakah aku berjaya dapat tawaran sambung ke peringkat Ijazah Sarjana Muda atau tidak?.Persoalan senantiasa berlegar dimindaku.Semalam adalah detik-detik yang ditunggu-tunggu.

Keputusan yang aku dapat adalah mendukacitakan.Aku tak berjaya dalam permohonan UPU tersebut.Jeles kat kawan-kawan yang dapat,walau apa pon tahniah kat kawankawan yang dapat.Walaupon hati aku memang berdebar setiap hari tapi ia tak akan mengubah keputusan tersebut.Rayuan telah dibuat dan sekarang hanya menunggu keputusan rayuan tersebut.Hanya berdoa dan bertawakal kepada Allah.

Tapi ya Allah,kau berikanlah aku peluang untuk sambung belajar.Aku juga hambamu kan. Aku juga punya impian dan harapan untuk masa depanku.Aku mohon dengan sangat
supaya kau berikan peluang tersebut.Mungkin apa yang berlaku ada hikmah untuk aku.Hanya Allah yang tahu percaturan terbaek yang telah diatur untukku.Damaikanlah hatiku dengan ketentuanmu.

Wassalam

14 comments:

alif haris said...

bro alip.. sabar ye..
sesungguhnya Allah itu sntiasa mendengar setiap doa dan harapan para hambanya.. tp yg membezakannya hanyalah waktu dikabulkan doa itu sama ada cepat atau lambat..

pasti yg terjadi itulah yg terbaik.. semoga rayuan berjaya ^^ amiin ~

Alif said...

thankss bro..hope rayuan ni dpt,kalau x dpt,x tau camne nnt..

azs said...

Salam Cik Alif.. hmm.. sy tumpang sedih tapi jgn putus asa k.. sememangnya, tk semua yg kita impikan akan termakbul dgn segera.. mungkin, Allah nak duga k.. memang kita kecewa saat ia tidak terlaksana tpi, masa masih panjang.. klu tk dpt sambung belajar sepenuh masa, try apply separuh masa.. Insya Allah, Allah akan permudahkan segalanya.. Amiin.. :)

Alif said...

ameen...thankss azie.

alif haris said...

insyaAllah boleh dpt ..
banyak lg plan kan selain plan A .. err 2nd intake takde ?

Alif said...

ameen...yup,ade lg plan laen...
2nd intake bulan februari thn depan,lame lagi...

liyana said...

Dan tidak satupun makhluk bergerak(bernyawa)di bumi melainkan semuanya dijamin Allah rezekinya...
(Hud:6)

pray for it k..

insyaALLAH pertolongan ALLAH itu dekat..

Alif said...

thanksss,mcm ni rupanya rasa frust....
=)

azs said...

Jgn kecewa tau.. c, ramai yg support Alif.. Semua mendoakan yg terbaik.. Sesungguhnya, setiap yg berlaku, memberi kita satu perasaan bru.. takpe, frust ni, blh di ubati.. chayoik!!! Chayoik!! :-)

alif haris said...

hehe tape .. frust itu buat hati tmbah kental maa :)

Tantariblue said...

same la kite... bila sesuatu itu kita mengharap pasti akan ada dugaan disebaliknya... skg ni just bertawakal je la.. itulah yg terbaik utk kita skg ni... ^ ^

Alif said...

Azs:thanksss,life must go on,inshaAllah kalau ada rezeki x kemana,lambat atau cepat...

Alif:yup,kental seiring bandal yang kental..wakakaka

Dauz:Innallaha Ma'na (sesungguhnya Allah bersama-sama kita)

nazira said...

Janan sedih2 la.. Yakinlah bahawa setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya.. Yang penting jangn putus.. Sesungguhnya Allah maha mengetahui setiap sesuatu..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

IMANSHAH said...

semoga ada bahagia di hujung terowong

Post a Comment